jobbelijobb igen..

idag har jag verkligen inte gjort nånting fram till kl 17. kass väder och lite snorig så har bara legat framför tvn och slappat.. Eller jo Torbjörn hade en kurs i hur man kör moppe.
Jag har ju under hela mitt 23 åriga liv bara kört moppe 1 gång och det gick ju sådär kan man ju säga.. Emil E skulle visa hur man gjorde, men tror ni jag lyssnade nä! kan ju allt själv! så de där med broms och grejer vart de satt lyssnade jag ju inte på... "jaja nu kan jag det här" var nog min kommentar.. Emil hoppar upp där bak, jag drar gasen i botten, mopeden stegrar, emil ramlar av....och eftersom jag glömt (eller inte lyssnat) på vart bromsen satt så flög jag fram på moppen in i hästhagen utöver ängen i full fart.. tills jag kör mot en sten och mopeden stannar..Sen efter det så tyckte jag inte det där med mopeder var min grej..

Men nu så har jag 2 km till jobbet och det är ju jättesmidigt i stället för att jämt åka bil, bara kunna ta moppen ner på cafét.
Så idag har jag gått en moppekurs på 30 min! gick kalas, ingen vurpa eller nåt! känner mig som 15 igen! kanske dags å hänga i byn med de andra fjortisarna? ;)

imorn är det jobb och sen packa för uppsala!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0